söndag 27 december 2009

Längtan

En underbar julhelg med massor av mat och mysiga stunder med nära och kära börjar gå mot sitt slut och mellandagarna tar vid. Det blir ingen stress och en ingen jakt på det perfekta fyndet på rea för min del. Bara tre dagar efter julafton och jag känner redan att jag skulle vilja smyga in lite vår hemma, bara liiite! Några krukor med vackar vårlökar och lite tulpaner med underbara vårkvistar. Ja, det ska nog få flytta in någon dag men jag måsta kanske vänta tills efter nyår....men sen!
Man blir inspirerad av årstiderna när man jobbar med växter och inredning. Formex mässan för vårens inköp är i slutet av januari och efter den då är man full med inspiration inför våren och då börjar man verkligen bli sugen på våren och börjar planera för ur man ska ha det till sommaren. I augusti är mässan för julinköpen och då börjar man planera för julen, inte undra på att man vänder på årstiderna. Så det är klart att jag ska ha lite vårlökar!!!
A
A
Sara

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar