fredag 2 mars 2012


Det närmar sig helg!


Det känns som jag har en kartong
men pusselbitar framför mig men jag
kan inte få ihop pusslet hur jag än
vrider och vänder på bitarna!

Vissa bitar är färdiga dom ska bara
läggas på plats så är det en bit på väg sen
men sen är det några bitar som inte
passar hur jag än gör.En av bitarna
är svår att förstå sig på,det känns
som den inte riktigt vet vart den ska vara.
Jag vill att den ska passa någonstans i
pusslet men det är svårt att hitta den
rätta platsen för biten. Den biten
ger mycket,jag vet bara inte riktigt
vad det är den ger mig än.
Jag ska ge det lite mer tid
för det blir inte ett helt
pussel om en bit hamnar fel och
särskillt inte när det är en bit
som jag få väldigt mycket possitivt av.

En bit sitter fel och behöver flyttas
till sin rätta plats. Den har hamnat
fel och därför gör den sig inte där den
är idag och jag hoppas jag ska
kunna hitta den platsen där den ska vara.

Som ni ser har jag lite pussel
och lägga i helgen! Jag vill så gärna att
pusslet ska bli helt så jag kan komma vidare.

Skönt  i alla fall att det är fredag
och en ledig helg är på gång!
Det ser ut att bli fint vårväder som jag tänker
passa på att njuta av hur svårt det än är att få
pusselbitarna ur huvudet.

Underbart ljuvliga penseer fick följa med mig
hem igår och det känns lite lättare när man
ser dom och våren känns lite närmare!

Sara





1 kommentar:

  1. Ja dom där 1000 bitars pussel är lite svåra att lägga, men ge bitarna lite tid och ta fram dom i dagsljuset så brukar men se vad dom ska vara :)) / Kram

    SvaraRadera