tisdag 21 februari 2012

Beslutsångest!

Bild: Bagspurse.com

Jag har många gånger tänkt på
hur jag någonsin ska kunna gifta
mig och välja att som ska väljas?
Jag har jämt haft svårt att välja.
Ska jag köpa en tidning
och det finns två att välja mellan
så brukar det sluta med att jag köper båda.

Jag har alltid tyckt att de måste
vara svårt och kunna välja allt som man
måste till ett bröllop ,men är det så
svårt att välja egentligen?

Om man bara ser bakom allt och
ser lite djupare så hittar man
ofta svaren där! Dom finns där
 man måste bara vara mottaglig för
att kunna se dom.
Ibland ser man svaret men man
tvekar och välja i alla fall.

Man måste våga chansa ibland,annars
kanske man står en dag och tänker
att jag skulle ha gjort si eller så istället.
Har man provat så kan man
vara nöjd med det i alla fall!

Buketten på bilden är fin tycker jag men självklart
är den inte den enda som faller mig i smaken.
Ska man gifta sig och måste lägga ner en massa tid
på att välja hur allt ska se ut så tror jag någonstans att
att man har tappat bort anledningen till att gifa sig.
Vad spelar det för roll om blommorna är rosa eller gula
om man älskar den man gifter sig med?

Gör ett val imorgon!
Ett litet eller ett stort....börja med ett litet och ta ett större
dagen efter...det är inte så sårt att välja!

Sara





2 kommentarer:

  1. Det kan vara svårt som du säger att välja men i giftemål så är det första man ska välja och det ända viktiga är faktiskt vem man gifter sig med inte vilka blommor och teman man ska ha. Och just det där att inte göra något el välja något är en av mina största fasor i livet , vägra sitta på hemmet när jag blir gammal och ångra mig för något jag inte gjorde. Sköt om dig Sara och hoppas att du kan börja välja dig fram i livet. сжимает

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag ska skriva en lista på sånt jag inte vill missa i livet,då är det större chans att det blir av! Först ska jag till Italien! Sen ska jag se till att jag alltid väljer så jag har tid att njuta av livet även om det är "bara vardag"!

      Radera