onsdag 8 februari 2012

Tankar

Det finns människor som påverkar livet
som man inte räknat med!
Man gör så fel i att alltid tro att man själv kan
påverka och bestämma allt som livet ger oss.
Ibland försöker man styra så gott man kan men det går i
alla fall inte att påverka, då är det
bara att inse att det är
inte jag som kan bestämma vad som händer,något större
har bestämt vad som kommer hända i mitt liv!

Man är snabb att döma ibland. Vi dömer folk för att vi
kanske inte vill eller vågar se sanningen för att den
inte passar oss men den finns där så
om vi bara stanna upp
och försöker förstå så kanske vi kan komma
lite närmare att förstå och i alla fall känna oss nöjda
med att vi försöker förstå även om det är svårt.
Jag ska stanna upp och tänka nästa gång jag ser något
som jag tycker är obekvämt eller fel, för vem är jag att
döma någon jag inte vet något om alls?
Jag vill inte att någon dömer mig!

Det finns mycket känslor som påverkar mig och
även vårkänslorna finns och dom är välkomna!
I köksfönstret står en timjan och växer så det knakar
och jag blir glad så fort jag ser den!

Sara


1 kommentar:

  1. Mycket kloka ord Sara,vi ska försöka lite till mans att inte dömma för snabbt. Kram

    SvaraRadera