torsdag 2 december 2010

Alltid lite före....

Jag ligger hemma med en otrevlig förkylning och försöker att inte hosta så mycket!
Tänk att snön ligger tjock utanför fönstret och julen närmar sig ganska fort nu och jag funderar på våren!!!
Varför kan jag inte njuta av julen först och sen börja tänka på våren? Det blir så långt dit annars. Jag älskar julen och allt den har med sig men efter julen kommmer den enda tiden på året jag inte känner så mycket possitivt för. Det är ju bara en lång väntan på att solen ska smälta bort all snö så efter nyårsafton åker allt juligt bort och in med lite våriga färger igen och så fort vi kan få hem lökväxer så får dom följa med hem. Nu ska jag ta mig upp ur soffan koka mig lite te och tända lite ljus och läsa några nya julnummer av fina tidningar! Njuta av julen först!!!

Sara

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar